Admin Admin
Αριθμός μηνυμάτων : 3020 Ημερομηνία εγγραφής : 17/12/2010
| Θέμα: Έρχεται το «σημείο ελέγχου του μέλλοντος» Δευ Ιουν 27, 2011 5:48 pm | |
| του Alex Kennedy, The Canadian Presss
Η σάρωση της ίριδας των ματιών και η ανάγνωση των μικροτσίπ των διαβατηρίων αναμένεται να αρχίσει να εφαρμόζεται προσεχώς στα αεροδρόμια, καθώς η αεροπορική βιομηχανία αναζητεί να μειώσει δραστικά το χρόνο αναμονής και την ταλαιπωρία των επιβατών κατά τον... έλεγχο τους πριν την επιβίβαση.
Η ΙΑΤΑ επέδειξε πρόσφατα στη Σιγκαπούρη το «σημείο ελέγχου του μέλλοντος», όπου οι επιβάτες θα διασχίζουν ένα τούνελ μήκους έξι μέτρων, το οποίο θα σαρώνει παπούτσια και αποσκευές χειρός και θα μπορεί να αναγνωρίζει υγρά και εκρηκτικά.
«Οι επιβάτες θα προσεγγίζουν την πύλη επιβίβασης με αξιοπρέπεια», είπε ο Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ Giovanni Bisignani. «Όλα θα γίνονται χωρίς να χρειάζεται να σταματήσουν, να γθυθούν, να ανοίγουν τις αποσκευές τους και σίγουρα χωρίς να υφίστανται ψηλάφηση».
Ο διευθυντής της Αμερικανικής Υπηρεσίας Ασφαλείας Μεταφορών (TSA) John Pistole, θεωρεί το νέο σύστημα ασφαλείας της ΙΑΤΑ πολύ καλή ιδέα, ενώ εξέφρασε την ελπίδα να υλοποιηθεί εντός των επόμενων πέντε ετών.
Η TSA εργάζεται προς την κατεύθυνση εξέλιξης ενός συστήματος διαχωρισμού των επιβατών σύμφωνα με την δυνητική επικινδυνότητα που μπορεί να τον χαρακτηρίζει.
«Ένας τρόπος δεν ταιριάζει για όλους», είπε ο Pistole.
Η TSA σκοπεύει να ξεκινήσει ήδη από φέτος ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε επιλεγμένα αμερικανικά αεροδρόμια, το οποίο θα επιτρέπει σε συχνούς ταξιδιώτες ή όποιον έχει καθαρό μητρώο να υφίστανται περιορισμένο έλεγχο.
Στο σύστημα της ΙΑΤΑ, οι επιβάτες θα κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με μια κρατική αξιολόγηση επικινδυνότητας η οποία θα εγγράφεται στο διαβατήριο ή την ηλεκτρονική ταυτότητα των επιβατών. Παράλληλα η σάρωση ίριδας θα επιβεβαιώνει την ταυτότητα του επιβάτη.
Επιβάτες χαμηλού ρίσκου θα περνάνε από το τούνελ κρατώντας τις αποσκευές χειρός σε μία διαδικασία που θα διαρκεί συνολικά ελάχιστα λεπτά σε αντίθεση με την τρέχουσα συνήθη διαδικασία που διαρκεί 35 λεπτά. Αντιθέτως οι επιβάτες υψηλότερου ρίσκου θα κατευθύνονται σε τούνελ που θα πραγματοποιεί πλήρη σωματική σάρωση το οποίο θα αναζητεί ταυτόχρονα επικίνδυνα αντικείμενα όπως εκρηκτικά.
«Χρειάζεται να συνδυάσουμε τις διαθέσιμες πληροφορίες για τους επιβάτες με τις νέες τεχνολογίες», είπε ο Bisignani. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μεταβούμε από ένα σύστημα που ψάχνει κακά αντικείμενα, σε ένα σύστημα που εντοπίζει κακούς ανθρώπους».
Ωστόσο, ένα σημαντικό εμπόδιο ενδέχεται να είναι η απροθυμία ορισμένων κυβερνήσεων να αποκαλύπτουν πληροφορίες για τους πολίτες τους, είπε ο Ron Noble, γενικός γραμματέας της Interpol.
«Τα περισσότερα κράτη δεν θέλουν οι άλλες χώρες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα των πολιτών τους», συμπλήρωσε ο Noble.
Εντούτοις, εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών, εξέφρασαν την ανησυχία τους για την υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία σε βάρος του ανθρώπινου παράγοντα.
«Σκέτη η τεχνολογία, δεν είναι λύση», είπε ο Elyezer Shkedy, Γενικός Διευθυντής της El Al Ισραηλιτικών Αερογραμμών. «Χρειάζεται να αλλάζεις διαρκώς την άμυνά σου. Διαφορετικά οι τρομοκράτες θα εντοπίσουν τα αδύνατά σου σημεία».
Πηγή: ca.news.yahoo.com, redicecreations
Ελληνική απόδοση: neaproia
Το κείμενο στα αγγλικά:
SINGAPORE – Eye scanners and information chips inside passports may soon be coming to an airport near you as the airline industry seeks to sharply reduce security check-in time and inconvenience.
The International Air Transport Association unveiled a mock-up Tuesday in Singapore of what it dubbed the “Checkpoint of the Future,” where passengers separated by security risk would walk through one of three high-tech, 20-foot-long (6.1-meters-long) tunnels that can quickly scan shoes and carry-on luggage and check for liquids and explosives.
“Passengers should be able to get from curb to boarding gate with dignity,” IATA Director General Giovanni Bisignani said. “That means without stopping, stripping or unpacking, and certainly not groping.”
Airlines are seeking ways to win back passengers put off by long and irritating airport security measures who have opted to travel instead by train, boat or car. IATA said Monday it expects the industry’s profit this year to plummet to $4 billion from $18 billion last year.
U.S. Transportation Security Administration chief John Pistole said he thinks IATA’s security system, which it hopes to implement within five years, is a great idea.
“It’s something that’s long overdue,” Pistole said at IATA’s annual conference. “We’re not at the checkpoint of the future yet but we’re working toward that. I think eventually we will see something similar.”
The TSA has been working for the last six months on developing a system that could differentiate passengers by security risk to cut down on needless checks, Pistole said.
“One size does not fit all,” Pistole said.
The TSA will likely start a pilot program this year in some airports that allows frequent flyers or other travellers with clean records to receive minimal checks, he said.
In the IATA prototype, passengers would be categorized based on the results of a government risk assessment that is put into a chip in a passenger’s passport or other identification. An eye scan would then match the passenger to the passport.
Low-risk passengers would walk through a tunnel with their carry-on luggage in just a few minutes — much quicker than the current average security screening of 35 minutes, IATA said. High-risk passengers would be directed to walk through the tunnel that performs a full body scan while searching for items like explosives.
“We must amalgamate intelligence based on passenger information and new technology,” Bisignani said. “That means moving from a system that looks for bad objects, to one that can find bad people.”
One obstacle to the proposed system is that governments could be reluctant to share passenger background information, said Ron Noble, secretary-general of Interpol, the France-based international police agency.
“Most countries don’t want other countries to have data of their citizens,” Noble said.
Airline executives were also concerned about whether the new system would rely too much on technology at the expense of human observation.
“Only technology is not the solution,” said Elyezer Shkedy, chief executive of El Al Israel Airlines. “You must always change your way of defending. Otherwise, terrorists will find your weak points.”
http://neaproia.wordpress.com/
| |
|